پرکاربردترین سرویس های گوگل

پرکاربردترین سرویس های گوگل

از پرکاربردترین سرویس های گوگل موتور جستجو آن است، اما آیا از دیگر خدمات این غول تکنولوژی یعنی گوگل خبر دارید؟
اکثر مردم گوگل را می‏‏‏‏‏‏‏ شناسند، زیرا روزانه با هزاران جستجو در آن، با این پلتفرم آشنایی دارند.
اما این شرکت ابزارها، خدمات و سرویس‌های فوق‌العاده دیگری هم دارد.
هنگامی‌که زمان خود را در اینترنت سپری می‌کنیم از بسیاری از این سرویس ها بهره مند می شویم بدون آنکه متوجه باشیم. مردم به دنبال جواب سوال های خود در گوگل هستند، ایمیل جیمیل خود را چک میکنند، ولاگ ها و ویدیوهای آموزشی زیادی را در یوتیوب می بینند و همینطور افراد زیادی به گوگل به عنوان یک ابزار کار، برای پیش بردن اهداف کاری بیش از هرکس دیگری نیازمند و وابسته اند.
حال در این مقاله لیستی از ۱۰ محصول پرکاربرد سرویس های گوگل را برایتان شرح می دهیم:
۱. موتور جستجو گوگل(Google Search Engine)
۲. گوگل کروم(Google Chrome)
۳.جیمیل(Gmail)
۴. اندروید(Android)
۵. یوتیوب(Youtube)
۶. گوگل ادسنس(Google AdSense)
۷. گوگل درایو(Google Drive)
۸. گوگل ادز(Google Ads)
۹.گوگل مپ(Google Map)
۱۰. گوگل داکز(Google Docs)

۱. موتور جستجو گوگل(Google Search Engine)

موتور جستجو گوگل یکی از پرکاربرد‌ترین و محبوب‌ترین موتور جستجو در جهان است که حدود ۶۰ درصد از سهام بازار موتور جستجو های دنیا متعلق به آن می باشد.
موتور جستجو گوگل همانطور که در مقاله تاریخچه گوگل و داستان شکل گیری گفتیم، جزو اولین سرویس های گوگل بود و در اواسط دهه ۹۰ در یک پروژه گروهی توسط لری پیج و سرگی برین در دانشگاه استنفورد متولد شد.
امروزه موتور جستجو گوگل به عنوان یک ابزار کاربردی برای مردم به شمار می آید. حتی افرادی هستند که در طول روز نمی‌توانند بدون استفاده از گوگل از اینترنت جهت پیش بردن اهداف کاری‏‌شان، استفاده کنند.

موتور جستجو گوگل

۲. گوگل‌ کروم(Google Chrome)

گوگل‌ کروم سریعترین مرورگر وب در بازار جهانی‌ست و توسط گوگل توسعه یافته است.
به دنبال برخی از آمار و ارقام گوگل کروم پراستفاده‌ترین مرورگر وب در بین مردم دنیا‌ست. حتی از مرورگرهای موزیلا و فایرفاکس هم پیشی گرفته است.
گوگل‌ کروم در مدت زمان بسیار کوتاهی به لطف رابط کاربری ساده‌اش و سرعت بالای بارگذاری صفحات وب به پرنصب‌ترین مرورگر تبدیل شده است. همچنین دارای اکستنشن های(برنامه های افزودنی) زیاد با امکانات فراوانی‌ست که می‌توان آنها را از فروشگاه وب‌کروم دانلود و اضافه کرد. همچنین کروم برای ویندوز، osx، لینوکس، اندروید و ios قابل استفاده است.

۳. جیمیل(Gmail)

جیمیل یکی از سرویس‌های محبوب ایمیل است که توسط غول تکنولوژی گوگل بهره‌برداری و توسعه یافته است. در UU آمریکا جایی که سهام بازار در آن بیشتر است، اکثر مشاغل از جیمیل استفاده می‌کنند. به همین دلیل پرکاربردترین سرویس ایمیل رایگان در جهان است. در برخی از کشورها کاربران حتی می توانند از حساب جیمیل خود پول جابجا کنند. این سرویس با ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی عمومی ارائه می‌شود که قسمتی از گوگل درایو، گوگل و عکس‌ها را در برمی‌گیرد.

۴. اندروید(Android)

هرچند زمانی که یک مدل گوشی جدید آیفون به بازار عرضه می‌شود، مردم سریعاً آن را خریداری می‌کنند، اما اکثر تلفن‌های همراه امروزی اندروید است. اندروید یک سیستم عامل تلفن همراه‌ست که مبتنی بر لینوکس و توسعه یافته شده توسط گوگل میباشد. اندروید یکی از بزرگترین پروژه ها و خدمات گوگل تا به امروز است که حتی برای تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، برخی از خودروها و دستگاه‌های قابل‌حمل هم توسعه داده شده است. به‌علاوه اندروید دارای تعداد اپلیکیشن های متفاوت زیادی‌ست که می توان آنها را از فروشگاه گوگل دانلود کرد.

۵. یوتیوب(Youtube)

یوتیوب اولین سرویس ویدئو آنلاین و دومین موتور جستجو پرکاربرد در جهان است. یوتیوب در زمان کوتاهی به یکی از شاخص ترین سرویس های گوگل تبدیل شد.
یوتیوب در ابتدا توسط سه کارمند سابق پی پال ایجاد و توسط شرکت گوگل در سال ۲۰۰۶ خریداری شد. گوگل می دانست که یوتیوب پتانسیل برقراری ارتباط بسیار زیادی را با مردم دارد و باعث محبوبیت زیادی در جهان می‌شود. همان‌طور هم شد. همانگونه که می‌دانید امروزه با پدیده یوتیوبر در جهان مواجه هستیم. ولاگر‌هایی که با تولید محتوا و کسب درآمد دلاری از آن روزانه محتوای یوتیوب را تغذیه می‌کنند.

youtube

۶. گوگل ادسنس( Google AdSense)

گوگل ادسنس برنامه‌‌ای مبتنی بر تبلیغات نمایش شبکه گوگل است. گوگل ادسنس تبلیغات را در قالب عکس، متن و ویدئو در وب‌سایت‌های مختلف نمایش می‌دهد. برخی افراد از کلیک کردن شخصی بر روی یکی از تبلیغات نشان داده شده در وب‌سایت‌ها کسب درآمد می‌کنند.
ادسنس یکی از گسترده‌ترین شبکه تبلیغاتی در جهان است که توسط گوگل مدیریت می‌شود. نمایش تبلیغات گوگل ادسنس کاملاً مرتبط با موضوع و محتوای وب‌سایت است و برای درخواست تبلیغ و استفاده از این سرویس های گوگل باید یک‌سری شرایط و ضوابط را رعایت نمود.

۷. گوگل درایو(Google Drive)

گوگل درایو یک سرویس ذخیره سازی ابری‌ست که توسط گوگل اداره می‌شود. گوگل درایو یکی دیگر از سرویس‌های مهم و پرکاربرد گوگل است. زیرا به شما این اجازه را می‌دهد که ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان توسط جیمیل داشته باشید. همچنین می‌توانید فضای ۱۰۰ گیگابایتی، ۱۰ ترابایتی و یا ۵ ترابایتی به آن اضافه کنید.

۸. گوگل‌ ادز(Google Ads)

گوگل‌ ادز یک سرویس تبلیغات آنلاین برای کسانی‌ست که می‌خواهند کسب‌و‌کار خود را به صورت آنلاین در گوگل افزایش دهند. بیشترین درآمد گوگل از این سرویس یعنی گوگل‌ ادز است.

۹. گوگل مپ(Google Map)

گوگل مپ یکی دیگر از پرکاربرد‌ترین سرویس‌های ارائه شده توسط گوگل است که امکان مشاهده نقشه هر نقطه از جهان را به ما می‌دهد. حتی خیابان‌های برخی از شهرهای بزرگ از طریق گزینه streetview قابل مشاهده است.

گوگل مپ

۱۰. گوگل داکز(Google Docs)

گوگل داکز یکی از بهترین سرویس های گوگل می باشد که با گوگل درایو ادغام شده است. در واقع گوگل داکس امکان ایجاد و ویرایش اسناد، صفحات گسترده و ارائه ها را از گوگل درایو برای ما فراهم می‌سازد.

نتیجه گیری درباره سرویس های گوگل:

شکی نیست که نمی‌توان در برابر این حجم از خدمات جذاب این غول تکنولوژی یعنی گوگل مقاومت کرد. درحالی که این ۱۰ نمونه از پرکاربردترین سرویس های گوگل است. گوگل همیشه در حال حرکت و توسعه محصولات خود می باشد، محصولاتی که پتانسیل کافی برای تبدیل شدن به قدرت‌مندترین سرویس‌ها و ابزارها در سال های آینده را دارد.

عاطفه شمس

عاطفه شمس

فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی، نویسنده حوزه کسب و کار اینترنتی، طراح سایت و سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقاله ها

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

مشاور کسب و کار آنلاین کیست و چه خدماتی ارائه می دهد؟

مشاور کسب و کار اینترنتی به فرد یا گروهی متخصص گفته می شود که در زمینه های طراحی بیزنس پلن، طراحی گرافیک، طراحی سایت و سیاست گذاری فروش اینترنتی تخصص کامل دارد.مشاور کسب و کار با تکیه بر دانش روز، در راه اندازی و گسترش کسب و کار به شما مشاوره و خدمات می دهد.
شروع یک کسب و کار اینترنتی موفق و پر در آمد به تنهایی کار ساده ای نیست. در ابتدا نیازمند طراحی بیزنس پلن، برنامه ریزی اولیه، مشاوره و کسب اطلاعات مورد نظر در راستای پیشبرد اهداف آن مجموعه است.

بیشتر بخوانید

اشتراک در خبرنامه اتساین​